Saturday, March 31, 2018

Smoothie bowl recept

Hey allemaal! Mijn naam is Yonne, ik ben zestien, model bij BM model management and a true lover for smoothies. Ik drink ze zo goed als iedere dag, soms zelfs twee keer per dag.
Vandaag geef ik jullie mijn favoriete smoothie recept, het is makkelijk, gezond én ontzettend lekker!  

Ingrediënten:

●  2 bananen
●  een handvol (bevroren) bosvruchten mix
●  een scheutje amandelmelk
●  1⁄2 avocado
●  1 appel
●  een handvol spinazie
●  1⁄4 lepel super green juice powder



























                 








Benodigdheden:
●  blender of staafmixer (ik gebruik een blender van 1000 watt)
●  snijplank
●  aardappelschilmesje

Ik begin met het snijden van de twee bananen, zo dat het in de blender past. Bewaar een stukje banaan wanneer je de smoothie bowl gaat maken. Om ervoor te zorgen dat het blenden soepel verloopt is het   verstandig om er direct wat vloeistof bij te doen. Vandaag gebruik ik amandelmelk (ongezoet), maar water is ook een goed alternatief. Blend het totdat de bananen en amandelmelk volledig vermengt zijn.
Hierna kunnen de   bosvruchten erbij, pulse eerst om de paar seconden met de blender,anders kunnen de bosvruchten wanneer ze nog bevroren zijn de messen van je blender beschadigen. Blend dit ook       weer tot een egale massa. Mochten  de vruchten nog zo bevroren zijn dat het te zwaar wordt voor de     blender kun je altijd nog een extra scheutje amandelmelk of water toevoegen.

Snij de appel in stukken, en doe het samen met de halve avocado en de spinazie in de blender.   
Wat ik zelf erg lekker vind om er nog bij te doen is een beetje poeder van super green juice, hierin zitten 44 vermalen superfoods wat een extra boost geeft aan je smoothie.
Blend het nu voor enkele minuten, het is belangrijk dat het poeder volledig verdeeld is en dat de              spinazie vermalen is. 
De smoothie is nu klaar! 
Wanneer je ook wil weten hoe ik mijn smoothie bowl maak lees dan ook vooral verder.



We beginnen met een schepje zelfgemaakt muesli, ik vind dit een erg fijne bodem
wanneer ik een goed vullend ontbijt wil.
Dan vul ik mijn bakjemet smoothie,afhankelijk van de grote van je bakje kan  het zijn dat je nog
smoothie overhoudt. Dit doe ik dan in een glas en dek het af, zo heb je later een
heerlijke snack of zelfs lunch! Dan kan je de toppings kiezen. Ik gebruik dit keer
wat plakjes banaan, chiazaad, een klein beetje muesli en aardbeien. En voilà je
smoothie bowl is done!














Ik hoop dat jullie wat inspiratie op hebben kunnen doen, en dat jullie niet vergeten
dat je makkelijk kan variëren met dit recept. Ik gebruik dit als mijn basis, maar
voeg vaak ook nog andere groenten of fruit toe. Ik hoop in de toekomst nog veel meer
van mijn receptjes met jullie te delen, dus houdt vooral het blog van BM model
management in de gaten voor meer!

Mochten jullie nog vragen of opmerkingen hebben, of mijn recept hebben uitgeprobeerd
laat het me dan vooral even weten! Je kan me vinden op instagram @yonnehofman . Hier
komen af en toe ook wat lekkere receptjes voorbij.

Liefs, Yonne 


Sunday, March 4, 2018

Ontbijt recept door Julia Pronk

Heyy! Ik ben Julia Pronk en vandaag heb ik leuke blogpost voor jullie.
Een lekker en gezond ontbijtje is een goed begin van je dag. Nu moet ik
eerlijk zeggen dat dat er bij mij nog weleens bij in schiet… Je kent het
vast wel dat je naar school of werk moet. En je bent al een beetje laat,
de bus (in mijn geval) vertrekt over 2 minuten maar eigenlijk moet je nog
schoenen aan doen, je tandenpoetsen en ohja,  je Nederlands boek ligt nog
boven! Toch is het heel belangrijk om tijd hier voor vrij te maken. Een
tijdje dronk ik veel smoothies als ontbijt (mmmm.) Maar nu heb ik een aantal 
nieuwe favorieten en die ik ga delen met jullie!
Avocado party

Ontbijt nummer één is ook heel lekker en gezond, Dit maak en eet ik lekker op een vrije dag of zondag ochtend in mijn pyamaatje. Ik heb het over de avocado toast!
Avocado’s zijn heel gezond, ze zitten vol goede vetten en door de
vitamines C en E is het ook nog eens heel goed voor je huid. MMMMMMM lov it!

Wat hebben we nodig ?
-  1/2 Avocado’s.                          - Walnoten.
- Handje tomaatjes.                     - Brood.
- Broodrooster.                             - Peper en zout.

Dit duurt ook maar tien minuten, maar doordeweeks is het niet voor mij
weggelegd haha (niet zo’n ochtendmens.) Maar he, we zijn nu lekker vrij
dus muziekje op een laten we ons ontbijtje gaan maken.
Wat ik heerlijk vind om er bij te drinken is versgeperste sinaasappels.
Het leuke is ook dat je eindeloos kan varieren. Je kunt de tomaten
bijvoorbeeld ook vervangen door paprika. Of je doet er nog een gekookt
eitje bij, ga zo maar door.

Ik hoop dat jullie het leuk vonden. Maar bovenal hoop ik dat ik je heb
kunnen inspireren hoe je gezond kan ontbijten. Want ontbijten is echt heel
belangrijk. Misschien heb ik over een paar weken weer een nieuw recept
(variatie is alles.) Ik zou het leuk vinden om dat dan weer met jullie te
delen. Jullie kunnen ook anderen onderwerpen verwachten op de BMMM blog,
denk aan fashion, huidverzorging, sport enzovoort.

Tot de volgende keer!